Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s Greenhouse 2017

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Dilemmas dilemmas dilemmas...

    Knippen met het slechte weer in het vooruitzicht of niet? Hier en daar miniem aan meeldauw gevonden en weggeknipt, geen nieuwe haarden gevonden. Vanaf vandaag de ontvochtiger mee in de serre en wat extra ramen want het regende wat hard, teveel vochtigheid!

    Northern Lights: filedata/fetch?id=1292795&d=1559431599&type=thumb
    filedata/fetch?id=1292796&d=1559431599&type=thumb
    filedata/fetch?id=1292797&d=1559431599&type=thumb



    Royal Jack: filedata/fetch?id=1292798&d=1559431599&type=thumb
    filedata/fetch?id=1292799&d=1559431599&type=thumb
    filedata/fetch?id=1292800&d=1559431599&type=thumb
    filedata/fetch?id=1292801&d=1559431599&type=thumb


    Nog eens een nachtje over slapen. En misschien dat er iemand wel even een tweede mening kan geven !


    Grtz Kurk
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    Last edited by kurkentrekker; 24 July 2017, 14:06.
    Ignorance is bliss

    Comment


      #32
      Tis nog veel te vroeg om die plant nu al te oogten mag nog wel paar weken hoor
      spinten heb je bijna nooit buiten.
      God was never on your side..

      Comment


        #33
        belladonnafiledata/fetch?id=1292829&d=1559431599&type=thumbfiledata/fetch?id=1292835&d=1559431599&type=thumb

        Royal Jack #1:
        filedata/fetch?id=1292831&d=1559431599&type=thumb

        Royal Jack #2:

        filedata/fetch?id=1292832&d=1559431599&type=thumbfiledata/fetch?id=1292833&d=1559431599&type=thumbfiledata/fetch?id=1292834&d=1559431599&type=thumb

        De Royal Jacks samen:

        filedata/fetch?id=1292830&d=1559431599&type=thumb

        My greenhouse:

        filedata/fetch?id=1292836&d=1559431599&type=thumb

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 8 photos.
        Ignorance is bliss

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Wat een dikkerds in die kas!

        #34
        Update van de rest:

        De Shining Silver Haze doet het goed, begint het net mooi te vullen. Ik hoop dat deze niet te laat in bloei springt, aangezien de haze wel lang moet afbloeien. Rond deze tijd zou mooi zijn, en doordat een huis de zon blokkeert na 19u hoop ik dat de Silver Haze vroeg begint te bloeien:

        De Devils Cream doet het ook aardig, dubbel zo groot als zijn zus vorig jaar en begint mooie toppen te ontwikkelen. Deze staat nu bijna 3 weken in bloei. Heb voor de 3e ronde dit jaar nog 2 devils cream bijgezet, ik had toch nog een aantal van deze zaden liggen ! kwestie van bezig te blijven.

        De White Diesel Haze blijft klein en bij de ontwikkeling van de toppen zie ik al verschillende bruine haartjes, heel raar. Deze staat ook nog maar 2-3 weken in bloei. Moeilijk soortje waarvan ik denk dat deze niet echt geschikt is voor buiten. Ik hoop dat het meer oplevert dan de 3 gram die zijn zus dit jaar heeft opgeleverd. Wel echt heerlijke geur en smaak, sterk aangenaam effect.

        Shining Silver Haze
        filedata/fetch?id=1292846&d=1557413187&type=thumbfiledata/fetch?id=1292847&d=1557413187&type=thumbfiledata/fetch?id=1292848&d=1557413187&type=thumb
        Devils Cream

        filedata/fetch?id=1292851&d=1557413187&type=thumbfiledata/fetch?id=1292852&d=1557413188&type=thumb
        White Diesel Haze
        filedata/fetch?id=1292849&d=1557413187&type=thumbfiledata/fetch?id=1292850&d=1557413187&type=thumb
        3e Ronde Devils Cream #1 en #2

        filedata/fetch?id=1292853&d=1557413188&type=thumb


        Grtz Kurk
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 8 photos.
        Ignorance is bliss

        Comment


          #35
          Vraagje hoe kom je er bij dat je spinten hebt ?
          Bruine haartjes op planten wil niks zeggen
          P.s op moment dat jij aan jou toppen van de planten komt met jou vinger schaar mes of wat dan ook laat je bacterie op de plant achter en dat zorgt voor Toprot en schimmels
          Als je blaadjes verwijder bij jou plant laat je Wondjes achter en die zijn erg vatbaar voor schimmel en rot.
          Top rot kun je bijna niet voor komen ik zelf laat toprot zitten en kom der zeker niet aan want toprot sporen vliegen en besmetten zo je andere planten of heel de plant zelf.
          Ik hou het aan ge taste plekje enkel goed in de gaten en als ik het wel verwijder doe ik eerst een pastick zak om het besmette stuk en daarna knip ik pas en daarna schaar in de vaatwasser enz
          Ruiken je planten al enorm lekker ?

          Je grootste probleem gaat zijn OOGSTKOORTS er zijn maar heel weinig mensen die hun toppen lang genoeg kunnen laten staan
          Suc6
          God was never on your side..

          Comment


            #36
            belladonna Door onderstaande fotos. Vandaag getrokken, de spint lijkt me overduidelijk aanwezig te zijn geweest (en waarschijnlijk nog steeds). ik had roofmijten besteld en deze alle 5000 (volgens de verpakking) uitgelaten. Zouden de spint rustig aan opeten en wanneer de plaag uitgeroeid is (of na 6 weken), sterven ze zelf af. Allesinds, dat was toch wat ik vond op het web en het lijkt me ook te hebben gewerkt. Op bijna alle planten zijn zulke sporen terug te vinden, alsook regelmatig witte draadjes op mijn trichome shots. Dit kwam denk ik door slechte luchtdoorstroom in de serre en ja, de ventilators draaiden niet de hele tijd. Na dit te hebben aangepast lijkt het me alsof het redelijk onder controle is.

            Ik doe zo`n plastieken handschoenen aan en ontsmet mijn schaartje zoveel mogelijk (met gekookte melk/afbranden met een vuurtje nadat ik meeldauw of toprot heb verwijderd). Dit wel nog niet zo heel lang, maar ik heb mijn lesje al wel geleerd met schimmels enz. Ik las onlangs dat je de wondjes met vaseline wat kan bedekken, dit is misschien ook een extraatje om toe te passen in de toekomst.

            Nog 0 toprot gezien, ben er echt heel blij voor. Vandaar dat ik blijf proberen om de vochtigheid nu zo laag mogelijk te houden, in de hoop mijn kansen op meeldauw en toprot te verminderen. Ik vind het altijd zo jammer om het te zien uitbreiden, wat gegarandeerd gebeurd bij zowel meeldauw als toprot wanneer het niet verwijderd wordt. Ik zet alle ventilators stil en probeer het ook zo veel mogelijk te verwijderen zonder dat er sporen of iets van valt, elastiekje leggen is inderdaad een zeer goed idee. Thx for all the input!

            Inderdaad oogstkoorts is volop aanwezig !! De geur is waanzinnig, ik hoop dat de buren niet gaan klagen...

            Laten we hopen op nog een aantal mooie dagen, de Northern Lights gaat waarschijnlijk zondag voor de bijl! filedata/fetch?id=1292896&d=1559431599&type=thumb
            filedata/fetch?id=1292895&d=1559431599&type=thumb



            Grtz Kurk
            Attached Files
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.
            Last edited by kurkentrekker; 24 July 2017, 17:30.
            Ignorance is bliss

            Comment


              #37
              Je hebt gelijk kurkentrekker ik zie ook spint, buiten leidt dat bijna nooit tot een plaag maar je planten staan natuurlijk in een kas waardoor er minder natuurlijke vijanden langs zullen komen.

              Schimmels zitten gewoon in de lucht en bij een hoge LV heb je een hoge kans dat ze in je plant gaan manifesteren (even simpel gezegd) zeker met zulke knotsen van toppen als jij hebt. Daarnaast is de ene plant bevattelijker voor schimmel dan de ander. Silicium maakt de celwanden van de plant stuggeren daardoor zouden ze beter bestand tegen schimmels zijn.

              Je planten staan er erg mooi bij, moet een feest zijn om ze te verzorgen!
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #38
                Verrek het lijkt er echt wel op he ... dat zie je niet veel buiten... EU die mijten das dus wel top

                P.s tipje mocht je gaan oogsten dan komt er veel geur vrij en om je buren niet te verleiden jou aan te geven ofzo kan je best een vuurkorf neer zetten
                paar goede blokken hout er in en stoken de geur van brandend hout vinden mensen lekkerder ruiken dan iemand die toppen aan knippen is
                God was never on your side..

                Comment


                  #39
                  In een tuinkas is de kans op een plaag goed aanwezig zorg dat je deze al vroeg spot en evt maatregelen neemt door natuurlijke vijanden uit te zetten zoals je nu heb gedaan

                  zelf heb ik 2 van deze kassen aan elkaar staan en had vorig jaar ook een enorme plaag in de kas hieronder een foto



                  In zo een tuinkasje kan het behoorlijk vochtig worden waarin meeldauw en andere schimmels zeer zeer snel kunnen ontwikkelen
                  zelf gebruik ik in de bloeiperiode een ontvochtiger zodat de vochtigheid niet boven de 70% komt en schimmels zich niet zo makkelijk kunnen ontwikkelen
                  Hou dus goed je toppen in de gaten het zou zonde zijn als je alles moet weggooien

                  Succes

                  Comment


                    #40
                    Jep, jammer genoeg inderdaad meegemaakt, maar al bij al schade beperkt lijkt me toch, als ik zie hoe alles rustig zijn gang blijft gaan. Vandaar, ontvochtiger staat er terug, dus laten we hopen dat het niet te erg wordt, dagelijks checken is de boodschap.

                    Ook nog een bladprobleempje gespot dat zich bij de Roya Jack begint op de bovenste toppen laat zien, ik kan het niet direct thuis brengen. Magnesium tekort, necrotische vlekken ? Op de toppen zie je de randen die ook al wat paars/donker worden. Ik kan misschien morgen of overmorgen nog een laatste keer voeding geven, maar wil eigenlijk niet meer teveel geven indien ik ze iets voortijdig moet knippen...

                    Dat vuurtje is een super idee, want de geur is waanzinnig sterk. Komt wel goed, al hoop ik dat de meeldauw niet te erg wordt:

                    Meeldauw op de Royal Jack:

                    filedata/fetch?id=1292935&d=1554125769&type=thumbfiledata/fetch?id=1292936&d=1554125769&type=thumbfiledata/fetch?id=1292937&d=1554125769&type=thumb

                    Bladproblemen:

                    filedata/fetch?id=1292938&d=1554125769&type=thumbfiledata/fetch?id=1292939&d=1554125769&type=thumb

                    Thx voor de tips en tricks, much appreciated!



                    Grtz Kurk
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 5 photos.
                    Ignorance is bliss

                    Comment


                      #41
                      Oogstkoorts...

                      Ik had het zitten vandaag. Trichomes van Northern Lights en Royal Jack #2 gecheckt, zagen er super Milky met wat beginnend amber uit, ze rijpen tijdens het drogen nog een klein beetje en met meer meeldauw en toprot in het vooruitzicht, heb ik besloten beide dames vakkundig te knippen. Eerst leken de trichomes nog redelijk Milky, maar na het opentrekken van de top en het checken van de diepere trichomes, was het wel duidelijk dat deze al redelijk amber waren. Beide stevige, volle toppen, compact en dik. Aangenaam tevreden van beide!

                      De Royal Jack #1 mag nog even blijven staan tot zondag/maandag/milky-amber trichomes, om te vergelijken.

                      Northern Lights Bombast: 300gr nat met takken filedata/fetch?id=1293516&d=1553847092&type=thumb
                      filedata/fetch?id=1293514&d=1553847092&type=thumb
                      filedata/fetch?id=1293515&d=1553847092&type=thumb


                      Royal Jack #2 : 930!?! gr nat met takken. Waanzinnig tevreden!!! Negenhonderddertig gram van een auto flower, wel 6u of langer knippen...
                      filedata/fetch?id=1293517&d=1553847092&type=thumb
                      filedata/fetch?id=1293518&d=1553847092&type=thumb


                      Uitgebreid trichomes- en rookverslag volgen uiteraard.

                      Mijn gewone fotos zijn blijkbaar te groot om up te laden, getrokken met nieuwe telefoon. Ik probeer dit nog in orde te maken!

                      Fijn weekend!

                      Grtz Kurk
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 5 photos.
                      Last edited by kurkentrekker; 29 July 2017, 00:26.
                      Ignorance is bliss

                      Comment


                        #42
                        Gefeliciteerd man, dat is een megaoogst!

                        Even het droge gewicht afwachten en dan Guinness bellen

                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #43
                          Rook smakelijk

                          Comment


                            #44
                            Thx, de geur spreekt alvast boekdelen... Al een geluk dat ik tolerante buren heb, op deze moment toch nog...!

                            Meanwhile, whats happened: Royal Jack #1 gisteren geknipt. deze gaf een propere 430gr nat. Trichomes zagen er bijna allemaal milky uit, en ook wel een 20-tal topjes/toppen moeten wegknippen vanwege meeldauw of toprot. Denk dat ik er net op tijd mee was, nog net dat extra beetje kunnen afbloeien, we zien wel wat het geeft.

                            Royal Jack #1

                            filedata/fetch?id=1293885&d=1553906791&type=thumbfiledata/fetch?id=1293884&d=1553906791&type=thumb

                            De eerste mini droge topjes van de NL (vrijdag geknipt) tonen alvast een hele hoop amber gekleurde trichomes. Ik heb liever iets meer amber, dus ik denk dat ik verwend ga worden. Ook een vroeg topje van de RJ onder de microscoop, met ook weer een hoop amber trichomes in combinatie met de rest Milky. foto volgen wanneer alles gedroogd is en wanneer ik de grotere toppen onder de microscoop heb gelegd.

                            Whats left:
                            - Devils cream: Toppen beginnen voller en voller te worden. 5e week van de bloei begint nu, sinds 4 Juli in bloei. Je kan de trichomes bijna zien!




                            - White Diesel Haze Automatic: Blijft achter, toppen al vol met bruine haartjes, hoewel er niets aanhangt... Geen idee wat ik er mee ga aanvangen, nog even wachten, stukje onder de microscoop leggen en zien wat het geeft. Ik denk niet dat ik de 3gr ga overtreffen die de vorige White Diesel Haze heeft opgebracht... Ach ja, Jammer!

                            filedata/fetch?id=1293892&d=1559431600&type=thumb


                            - Shining Silver Haze: begint een mooi netje te worden, al ge ik proberen deze wat af te dekken in de hoop deze volgende week in bloei te laten schieten. Met de lange bloei in het achterhoofd, hoop ik dat deze snel begint te bloeien:

                            filedata/fetch?id=1293887&d=1553906791&type=thumbfiledata/fetch?id=1293888&d=1553906791&type=thumb


                            - Northern Lights Automatic: De achterblijver uit de serre doet zijn best!

                            filedata/fetch?id=1293886&d=1553906791&type=thumb

                            Dit weekend zal het meeste al wel droog zijn en kan ik er een droog gewicht op plakken!

                            Grtz Kurk
                            Attached Files
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 9 photos.
                            Last edited by kurkentrekker; 31 July 2017, 16:16.
                            Ignorance is bliss

                            Comment


                              #45
                              Kijk eens aan, alleen maar goed nieuws!

                              Ik kan alle foto's zien behalve die van de devils Cream.... en die vind ik nou net zo mooi!!!!

                              Comment


                              • Stemma
                                Stemma commented
                                Editing a comment
                                Klik op de foto's dan kan je zo doorswipen, er staat echt een waanzinnig mooie foto van de Devils Cream bij.

                              • kurkentrekker
                                kurkentrekker commented
                                Editing a comment
                                Bij mij komen ze allemaal goed...
                            Bezig...
                            X